Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Οι καινοτομίες της πλατφόρμας διαχείρισης αποστολών της Shiplemon

Σε ποιους απευθύνεται και ποια τα οφέλη που παρέχει. Κατά πόσο θα επηρεάσει τη βιωσιμότητα της υπηρεσίας ο ψηφιακός μετασχηματισμός εξηγεί ο CEO της επιχείρησης, Γιώργος Ζαχαρτζής.

Οι καινοτομίες της πλατφόρμας διαχείρισης αποστολών της Shiplemon

Σε μεγάλους και μικρούς παίκτες του e-commerce απευθύνεται η πλατφόρμα διαχείρισης αποστολών δεμάτων της Shiplemon, που συγκρίνει τιμές, χρόνους παράδοσης και αξιοπιστίας των εταιρειών courier.

Ο CEO της Shiplemon Γιώργος Ζαχαρτζής (πρώτος από αριστερά, πλαισιωμένος από τον CTO, Στράτο Γιουλδάση, και τον CMO Γιώργο Αυγενάκη), μιλά στο Euro2day.gr για την καινοτομία της πλατφόρμας, τις δυνατότητες που προσφέρει σε μικρές επιχειρήσεις, αλλά και τα οφέλη που αποκόμισαν οι ίδιοι από τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα NBG Business Seeds της Eθνικής Τράπεζας και τη διάκρισή τους στον σχετικό Διαγωνισμό Καινοτομίας & Τεχνολογίας κατακτώντας μια θέση ανάμεσα στις 10 καινοτόμες εταιρείες που ξεχώρισαν.

Η Shiplemon απευθύνεται εξίσου σε μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις, με ή χωρίς κάποιο συμβόλαιο με εταιρεία courier;

Η Shiplemon απευθύνεται σε όλες τις εταιρείες που διαχειρίζονται αποστολές δεμάτων, ασχέτως μεγέθους. Όλοι μπορούν να μας χρησιμοποιήσουν και να επωφεληθούν από την δυνατότητα να στείλουν με όποια εταιρεία courier θέλουν, έχουν-δεν-έχουν κωδικούς συνεργασίας μαζί τους. Έχουμε διαπιστώσει ότι η μεγάλη πλειοψηφία των eshop συνεργάζονται με μια μόνο εταιρεία, λόγω της πολυπλοκότητας του να συνεργάζονται παράλληλα με πολλές. Αυτή είναι και η καινοτομία μας. Μέσα από το Shiplemon, τους βλέπεις όλους μέσα από ένα διαχειριστικό περιβάλλον.

Είναι δεκτικές οι μικρές επιχειρήσεις στην υιοθέτηση νέων τεχνολογιών και πώς τις πείθετε ότι η Shiplemon μπορεί να συνεισφέρει στην ανταγωνιστικότητά τους;

Οι μικρές εταιρείες έχουν μεγαλύτερη ανάγκη και είναι πιο δεκτικές στο να δοκιμάσουν νέα εργαλεία. Αφενός γιατί δεν έχουν σύνθετα συστήματα και διαδικασίες που πρέπει να αλλαχτούν για να λειτουργήσει κάτι διαφορετικά, αφετέρου γιατί έχουν μικρότερο budget για να αναπτύξουν όλα τα εργαλεία που χρειάζονται για να λειτουργήσουν ανταγωνιστικά. Τους είναι πολύ πιο εύκολο και γρήγορο να πληρώσουν μια μικρή μηνιαία συνδρομή για να αποκτήσουν πρόσβαση σε εργαλεία που μόνο οι μεγάλοι e-tailers έχουν. Παράδειγμα εδώ είναι το σύστημα διαχείρισης επιστροφών, branded tracking notifications, checkout shipping rules και πολλά ακόμη. Έτσι με την βοήθεια του Shiplemon τα πιο μικρά eshop αποκτούν πρόσβαση σε εργαλεία αποστολών που μόνοι τους δεν θα είχαν πρόσβαση. Επίσης αποκτούν πρόσβαση σε τιμοκαταλόγους χονδρικής που μόνοι τους επίσης δεν θα μπορούσαν εύκολα να αποκτήσουν πρόσβαση.

Πώς προκύπτουν τα έσοδά σας και ποιο είναι το δίκτυο των συνεργατών σας σε ένα χρόνο παρουσίας του εργαλείου στην αγορά του e-commerce;

Η υπηρεσία μας είναι συνδρομητική, με χαμηλή μηνιαία χρέωση και δωρεάν χρήση για μέχρι 30 αποστολές το μήνα. Τα έσοδά μας προκύπτουν τόσο από τις συνδρομές, όσο και από transactional χρεώσεις όπως π.χ. επιστροφές και SMS.

Μετά από τον ψηφιακό μετασχηματισμό των εταιρειών courier πιστεύετε ότι θα υπάρχει ζήτηση για την υπηρεσία;

Εννοείται! Εμείς πιστεύουμε ότι το μέλλον του ecommerce είναι multi channel και multi carrier. Κάθε εταιρεία courier είναι καλή σε κάτι, αλλά καμία σε όλα. Υπάρχουν π.χ. εταιρείες που είναι πιο οικονομικές, και άλλες που είναι πιο γρήγορες, κάποιες προσφέρουν lockers για παράδοση και κάποιες όχι, και αυτό αλλάζει και ανά ΤΚ. Εμείς βοηθάμε τα eshop μέσα από τις διαδικασίες αποστολής να χτίσουν το συγκριτικό τους πλεονέκτημα. Τόσο μέσα από αυτοματισμούς στο operation τους όσο και βελτιώνοντας την εμπειρία του καταναλωτή. Δίνουμε στο eshop το Wow-factor να βελτιώσει το loyalty εύκολα και με πολύ μικρό κόστος.

Για ποιο λόγο επιλέξατε να συμμετέχετε στον Διαγωνισμό Καινοτομίας & Τεχνολογίας της Eθνικής Tράπεζας;

Ο Διαγωνισμός της Εθνικής Τράπεζας μας είναι γνωστός εδώ και μερικά χρόνια. Έχουμε μιλήσει με εταιρείες που συμμετείχαν σε προηγούμενες διοργανώσεις και είχαμε λάβει πολύ θετικό feedback. Ο λόγος που επιλέξαμε να συμμετάσχουμε είναι για το mentorship, το οποίο προσφέρει, που μας βοήθησε να δούμε πιο καθαρά τα δυνατά και αδύνατα σημεία μας, ώστε να βελτιώσουμε την υπηρεσία μας και το προϊόν μας.

Υπήρξε κάποιο στάδιο στην πρότασή σας που βελτιώθηκε κατά τη διάρκεια του Διαγωνισμού και με ποιον τρόπο;

Βεβαίως. Μας έγινε πιο ξεκάθαρη η ανάγκη να εστιάσουμε σε ένα πιο μικρό κομμάτι της αγοράς, τουλάχιστον στο στάδιο που βρισκόμαστε τώρα. Έτσι στρέψαμε την προσοχή μας στα μικρότερα eshop που έχουν μεγαλύτερη ανάγκη από τα εργαλεία που έχουμε φτιάξει και είναι πολύ πιο δεκτικοί στο να μας ακούσουν και να συνεργαστούν. Αποφασίσαμε να εκδημοκρατίσουμε τα εργαλεία των λίγων και μεγάλων, σε όλους. Amazon-like features για όλους.

Λάβατε κάποια εκπαίδευση ή καθοδήγηση είτε από στελέχη της Τράπεζας είτε από συνεργάτες του προγράμματος NBG Business Seeds που σας φάνηκε χρήσιμη;

Η γνώση του NBG Business Seeds σε θέματα budgeting, financial forecasting & funding ήταν πολύ σημαντική. Η αγορά αλλάζει πολύ γρήγορα. Οι νεοφυείς επιχειρήσεις στην Ελλάδα σήμερα έχουν εργαλεία που πριν 5-10 χρόνια ήταν ανήκουστα. Η βοήθεια της ομάδας του NBG Business seeds ήταν καταλυτική στο να φτιάξουμε το πρόγραμμά μας και να δούμε τις επιλογές, ώστε η εταιρεία να μεγαλώσει όσο το δυνατόν πιο γρήγορα.

Ο 13ος Διαγωνισμός Καινοτομίας & Τεχνολογίας NBG Business Seeds της Εθνικής Τράπεζας έχει ξεκινήσει και μπορείτε κι εσείς να υποβάλετε την πρότασή σας ηλεκτρονικά έως τις 4 Οκτωβρίου 2022, στις 15:00. Δώστε στην ιδέα σας την ευκαιρία να αναδειχθεί και να γίνει πράξη, κερδίζοντας χρηματικά βραβεία, καθοδήγηση, δικτύωση, αλλά και συμμετοχή σε ημερίδες και bootcamps!

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v