Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Οι εταιρείες μοιάζουν στο... αφεντικό τους

Οι επικεφαλής μιας επιχείρησης είναι η εικόνα της και βεβαίως αποτελούν το παράδειγμά της. Πώς οι συνήθειες και οι προτεραιότητές τους επηρεάζουν ολόκληρο το «οικοδόμημα».

Οι εταιρείες μοιάζουν στο... αφεντικό τους

Οι εργαζόμενοι ακολουθούν το παράδειγμα του προϊσταμένου τους. Ο επικεφαλής της επιχείρησης δίνει το γενικό πρόσταγμα, θέτει τους κανόνες και βάζει τους όρους του παιχνιδιού. Με τον καιρό, το τμήμα, το γραφείο, το κατάστημα, το εργαστήριο, ολόκληρη η εταιρεία λειτουργούν κατ' εικόνα και καθ' ομοίωσιν του «μεγάλου αφεντικού».

Αν, για παράδειγμα, ο προϊστάμενος έρχεται πάντα καθυστερημένος, τότε οι υπάλληλοι δεν έχουν λόγους να «σκίζονται» για να είναι στην ώρα τους. Αν αυτός είναι πάντα σε συσκέψεις, όλοι βρίσκουν ευκαιρία να τρέχουν από τη μία σύσκεψη στην άλλη.

Αν ο προϊστάμενος επισκέπτεται ο ίδιος κάποιους πελάτες, τότε αυτόματα το κεφάλαιο «πελάτες» γίνεται πολύ σημαντικό για την εταιρεία. Αντίθετα, αν ακυρώνει συχνά ραντεβού μαζί τους, αυτό έχει επιπτώσεις και στο τμήμα πωλήσεων, εφόσον οι πωλητές μειώνουν με τη σειρά τους τις επαφές με τους πελάτες της εταιρείας.

Αν ο προϊστάμενος είναι ευγενικός, τότε οι αγενείς υπάλληλοι δεν παραμένουν πολύ στην εταιρεία. Αν ο προϊστάμενος δεν ενοχλείται να έχει στο τμήμα του εργαζομένους χαμηλού επιπέδου, τότε θα περιστοιχίζεται από «μέτριους» και άτολμους υπαλλήλους. Αν όμως ο ίδιος προϊστάμενος έχει καινοτόμες και τολμηρές ιδέες, τότε όλοι οι εργαζόμενοι της εταιρείας θα είναι προσανατολισμένοι στο κυνήγι των επιχειρηματικών ευκαιριών. Αν ο προϊστάμενος επωμίζεται εύκολα την εργασία των υπολοίπων, τότε είναι βέβαιο ότι αυτοί θα εκμεταλλευθούν την ευκαιρία για να «λουφάρουν».

Σκόπιμα ή μη, ο καλός προϊστάμενος διαμορφώνει την εργασιακή κουλτούρα της εταιρείας. Και επειδή, όπως είπαμε, η εταιρεία ακολουθεί το παράδειγμα του αφεντικού της, όσο αυτός σημειώνει επιτυχίες, μπορεί και η εταιρεία να προσδοκά υψηλότερες αποδόσεις.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v