Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Στη μάχη των εξαγορών μπαίνουν οι ελληνικές startups

Συνεχίζεται η αυξημένη κινητικότητα στις ελληνικές νεοφυείς επιχειρήσεις με εξαγορές αλλά και χρηματοδοτήσεις. Πλέον οι εγχώριες startups είναι σε θέση να εξαγοράζουν οι ίδιες άλλες εταιρείες. Οι «κινήσεις» το πρώτο τετράμηνο.

Στη μάχη των εξαγορών  μπαίνουν οι ελληνικές startups

Σημαντικές επενδύσεις συνεχίζει να προσελκύει το ελληνικό οικοσύστημα νεοφυών επιχειρήσεων το οποίο το 2021 άντλησε κεφάλαια μισού δισ. ευρώ ενώ πλέον φαίνεται ότι οι ελληνικές startups ωρίμασαν και προχωρούν και οι ίδιες σε εξαγορές.

Οι ελληνικές startups, αποκτούν άλλες εταιρείες είτε για να μπουν σε νέες αγορές, είτε για να προσθέσουν νέα προϊόντα ή τεχνογνωσία, αλλά και νέους πελάτες. Και μπορεί το 2021 να αποδείχτηκε χρονιά-ορόσημο, ωστόσο το 2022 προοιωνίζεται ακόμη καλύτερο για την ελληνική startup σκηνή, που «επωάζει» τους πρώτους μονόκερους (μη εισηγμένες νεοφυείς εταιρείες με αποτίμηση 1 δισ. ευρώ) με τουλάχιστον τέσσερις εταιρείες, PeopleCert, Blueground, Viva Wallet, Persado, να βρίσκονται στο νήμα ή να το έχουν ξεπεράσει.

Μάλιστα το τελευταίο διάστημα, εταιρείες όπως η Blueground, η Skroutz, η Orfium έχουν προχωρήσει σε επενδύσεις ή εξαγορές άλλων εταιρειών τεχνολογίας, ενώ άλλες, όπως η Hellas Direct, η εταιρεία Epignosis κ.ά. εξετάζουν επιπλέον επενδύσεις.

Προσφάτως, η εταιρεία εκμετάλλευσης ακινήτων Blueground ηγήθηκε γύρου χρηματοδότησης ύψους 14 εκατ. δολ. της βραζιλιάνικης εταιρείας ενοικίασης ακινήτων Tabas, κίνηση που της επέτρεψε να εισέλθει στην αγορά της Λατινικής Αμερικής. Μάλιστα, στα σχέδιά της είναι η επένδυση ή ακόμη και η εξαγορά άλλων εταιρειών.

Αντίστοιχες επενδύσεις έκανε η Skroutz που εξαγόρασε το 2021 τη SendX, «αποκτώντας πρόσβαση στο last mile delivery.

Η Orfium εξαγόρασε την ιαπωνική Breaker, μια εταιρεία content marketing που θα τη βοηθήσει να διεισδύσει με μεγαλύτερη ευκολία στη συγκεκριμένη αγορά. Η Orfium, η οποία έχει έδρα το Λος Αντζελες, δημιουργήθηκε το 2015 με σκοπό να εντοπίζει έσοδα από διαφυγόντα πνευματικά δικαιώματα σε πλατφόρμες και να τα αποδίδει στους δημιουργούς. Η ίδια εξετάζει νέες εξαγορές, με έμφαση σε τεχνολογίες, ομάδες ή λύσεις απ’ όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας.

Επίσης, η Epignosis, η οποία έχει δημιουργήσει λογισμικό που προσφέρει στις εταιρείες για να εκπαιδεύσουν τους υπαλλήλους τους εξ αποστάσεως, έχει επενδύσει ήδη σε μια εταιρεία, εξετάζοντας και άλλες στον χώρο του hr στην Ευρώπη.

Η Spotawheel

Στη λίστα των εγχώριων νεοφυών εταιρειών, που από τις αρχές του χρόνου γίνονται αποδέκτες σημαντικών χρηματοδοτήσεων, προστέθηκε η Spotawheel, η οποία «σήκωσε» 110 εκατ. ευρώ.

Η εταιρεία, που ιδρύθηκε το 2016 από τους Χάρη Αρβανίτη, Κυριάκο Αγαδάκο και Χρήστο Ζη, και έχει ως αντικείμενο τον ψηφιακό μετασχηματισμό της διαδικασίας αγοράς και ενοικίασης μεταχειρισμένων οχημάτων, θα αξιοποιήσει τα κεφάλαια για την περαιτέρω επέκτασή της σε Κεντρική, Ανατολική και Δυτική Ευρώπη. Επιπλέον, η ελληνική startup θα διευρύνει το απασχολούμενο προσωπικό στα 700 άτομα τους επόμενους μήνες από 250 σήμερα, ενώ θα λανσάρει νέες ψηφιακές υπηρεσίες με ορίζοντας τριετίας.

Του νέου γύρου χρηματοδότησης ηγήθηκε το ελληνικό fund VentureFriends, από κοινού με τις Adevinta Ventures, Uniqa Ventures, Rockaway Ventures, Velocity Partners, FJ Labs, Collective Spark. Στο νέο γύρο συμμετείχαν επίσης μεμονωμένοι επενδυτές, αλλά και ένα μείγμα από κορυφαία ευρωπαϊκά πιστωτικά ιδρύματα.

Η Transifex

Η απόκτηση της Transifex από το αμερικάνικo fund PARC Partners δείχνει την γενικότερη τάση για επενδύσεις στην χώρα μας.

Η Transifex, που δημιούργησε στην Πάτρα το 2009 ο Δημήτρης Γλέζος, έχει την έδρα της στην Αθήνα, διατηρεί γραφεία στη Silicon Valley της Καλιφόρνια ήδη από το 2014, και είναι κορυφαίος πάροχος λύσεων λογισμικού στο continuous localization (συνεχή μετάφραση προϊόντων). Χάρη στο καινοτόμο λογισμικό, που έχει αναπτύξει, και σήμερα χρησιμοποιούν εταιρείες όπως οι HubSpot, Quora, Strava και Klarna, οι επιχειρήσεις μπορούν να μεταφράζουν τα προϊόντα τους σε εκατοντάδες γλώσσες αυτοματοποιημένα.

Η ένταξη υπό την ομπρέλα της PARC φέρνει σημαντικούς πόρους στην Transifex, συμπεριλαμβανομένης της υποστήριξης από κορυφαία χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, όπως τα Pacific Lake Partners και Bridge Bank.

Η Wealthyhood

Τη χρηματοδοτική στήριξη του πρώτου ελληνικού business angel fund Genesis Ventures και 10 «επενδυτών – αγγέλων» απέσπασε η Wealthyhood. Η νεοφυής εταιρεία των Αλέξανδρου Χριστοδουλάκη και Κωνσταντίνου Φαλιάγκα συγκέντρωσε 630.000 ευρώ σε νέο γύρο χρηματοδότησης, του οποίου ηγήθηκε το business angel fund, καθώς και 10 «επενδυτές-άγγελοι».

Πλέον τα συνολικά κεφάλαια, που έχει «σηκώσει» μέχρι σήμερα η ελληνική εταιρεία, ανέρχονται σε 1 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με πληροφορίες, η νεοφυής εταιρεία θα αξιοποιήσει τα νέα κεφάλαια για τη γεωγραφική της επέκταση με έμφαση τη Νότια και Νοτιοανατολική Ευρώπη, καθώς και την ενδυνάμωση της ομάδας με νέες προσλήψεις.

Η εταιρεία, που ιδρύθηκε μόλις το 2020 και έχει την έδρα της στη Μέκκα του fintech, το Λονδίνο, όπου ζουν και εργάζονται οι δύο ιδρυτές της, πρακτικά έχει δημιουργήσει την πρώτη εφαρμογή DIY (do-it-yourself) για τη δημιουργία πλούτου. Αντικείμενό της startup είναι να καθοδηγεί τους μακροπρόθεσμους μικροεπενδυτές, ώστε να επενδύουν «έξυπνα» τα χρήματά τους, με τον τρόπο που θέλουν και με λιγότερες προμήθειες.

Η Loceye

Ψήφο εμπιστοσύνης στην καινοτομία made in Greece δίνει ο κορυφαίος όμιλος Neurons από τη Δανία, προχωρώντας στην εξαγορά της ελληνικής startup Loceye. Με την εξαγορά, η Neurons, κορυφαία εταιρεία εφαρμοσμένης νευροεπιστήμης στον κόσμο, με πελάτες, όπως οι Facebook, Tik Tok και ΙΚΕΑ, έρχεται ένα βήμα πιο κοντά στο να γίνει η μεγαλύτερη πλατφόρμα για την πρόβλεψη της καταναλωτικής συμπεριφοράς.

Η Loceye, που ίδρυσε το 2018 στη Θεσσαλονίκη ο Κωνσταντίνος Αλεξόγλου, δραστηριοποιείται στο εξαιρετικά καινοτόμο πεδίο της έρευνας οπτικού εντοπισμού (online eye tracking), έχοντας στο πελατολόγιό της ηχηρά ονόματα όπως αυτά των Microsoft, AirBnB και IBM. Η ελληνική startup αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους ανταγωνιστές της Neurons, καθώς έχει αναπτύξει τεχνολογία eye-tracking, καταγράφοντας το λεγόµενο visual engagement, δηλαδή τα σηµεία και τα στοιχεία όπου εστιάζει το βλέµµα του χρήστη όταν βρίσκεται µπροστά σε µια ιστοσελίδα, αφίσα ή διαφηµιστική καµπάνια.

Η PeopleCert

Το ενδεχόμενο εισαγωγής της στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης εξετάζει η PeopleCert, η οποία έχει πλέον αποτίμηση άνω του 1 δισ. δολ., γεγονός που την κατατάσσει στο club των unicorns. Σύμφωνα με τον ιδρυτή και ιδιοκτήτη της εταιρείας, η οποία δραστηριοποιείται στον κλάδο των πιστοποιήσεων με παρουσία σε 230 χώρες του κόσμου, κ. Βύρωνα Νικολαΐδη, αυτή την στιγμή γίνεται αξιολόγηση για την είσοδό της στο Χρηματιστήριο.

Όπως τόνισε ο ίδιος, στη διάρκεια παρέμβασής του στο Φόρουμ των Δελφών, απώτερος στόχος της εταιρείας είναι να εξελιχθεί σε «5corn» ή ακόμα και σε «10corn» -δηλαδή να φτάσει η αξία της στα 5 δισ.δολ. ή ακόμη και στα 10 δισ.δολ.

Την τελευταία δεκαετία η PeopleCert κινείται με ρυθμό ανάπτυξης 40% τόσο σε έσοδα όσο και σε κέρδη και στόχος είναι να διατηρήσει αυτό τον ρυθμό.

Η Accusonus

Ιδιαίτερη αίσθηση προκάλεσε η εξαγορά της Accusonus από τη μητρική του Facebook, Meta Platforms Inc.

Η νεοφυής εταιρεία από την Πάτρα, φαίνεται πως ήδη δουλεύει για το Facebook, καθώς η Meta απέκτησε το σύνολο της ελληνικής startup από τους ιδρυτές και μετόχους της, Αλέξανδρο Τσιλφίδη, Ηλία Κοκκίνη και Μιχάλη Τζάννε, και από τον έτερο βασικό μέτοχο, το κεφάλαιο επιχειρηματικών συμμετοχών Big Pi Ventures, συμφερόντων Μάρκου Βερέμη.

Η εταιρεία με το ελληνικό DNA, που δραστηριοποιείται στην παραγωγή καινοτόμων τεχνολογιών στη περιοχή του ψηφιακού ήχου, αξιοποιώντας state of the art τεχνολογίες, γεννήθηκε το 2013 στην Πάτρα. Σήμερα, η έδρα της είναι στη Βοστώνη, ωστόσο, διαθέτει ισχυρή παρουσία στην Πάτρα, όπως και στην Αθήνα.

Tο software της Accusonus έχει χρησιμοποιηθεί από παραγωγούς που συνεργάζονται με κορυφαία ονόματα όπως οι Bob Dylan, Aerosmith, Dream Theatre και Sepultura αλλά και από κορυφαία αμερικανικά στούντιο παραγωγής ταινιών. Τα προϊόντα της (Drumatom, Regroover, ERA Bundle, Mauvio, SFX Cellar) χρησιμοποιούνται από εκατομμύρια creators, παραγωγούς και στούντιο ηχογράφησης σε όλο τον κόσμο.

Η Krotos

Η Krotos, η startup με το ελληνικό DNA, που ίδρυσε ο Ορφέας Μποτέας το 2013, ειδικεύεται στη δημιουργία ηχητικών εφέ μέσω ειδικού λογισμικού και επιτρέπει σε δημιουργούς περιεχομένου, όπως κινηματογραφικές ταινίες, σίριαλ, βιντεοπαιχνίδια, να σχεδιάζουν ταχύτερα και ευκολότερα εφέ, αντικαθιστώντας τις συνήθως αργές διαδικασίες του παρελθόντος.

Η ελληνική startup ανοίγει αυτή την περίοδο νέους επενδυτικούς ορίζοντες και εξετάζει τον επαναπατρισμό μέρους των δραστηριοτήτων της στην Ελλάδα, μετά από τη νέα 7ψήφια χρηματοδότηση που εξασφάλισε.

Του νέου γύρου χρηματοδότησης της Krotos, το ακριβές ύψος του οποίου δεν έγινε γνωστό, ηγείται η Metavallon VC, ενώ συμμετέχει και η Old College Capital -επενδυτικός βραχίονας του Πανεπιστημίου του Εδιμβούργου- καθώς και στρατηγικοί επενδυτές-άγγελοι.

Η Pollfish

Τον Φεβρουάριο ανακοινώθηκε η μεταβίβαση της ελληνική startup Pollfish στον αμερικανικό όμιλο Prodege με έδρα την Καλιφόρνια. Η Pollfish, με αφετηρία την Αθήνα, από όπου ξεκίνησε την επιχειρηματική της διαδρομή το 2013, για να μεταφέρει την έδρα της δύο χρόνια μετά στη Νέα Υόρκη, έχει μια εντυπωσιακή διαδρομή και ένα καινοτόμο προϊόν, το οποίο προσέλκυσε το ενδιαφέρον του αμερικανικού ομίλου.

Η ελληνική startup δραστηριοποιείται στον κλάδο των ερευνών αγοράς, έχοντας δημιουργήσει μια τεχνολογικά προηγμένη πλατφόρμα έρευνας για κινητές συσκευές, η οποία παρέχει real time αυθεντικές απαντήσεις. Η πλατφόρμα δίνει τη δυνατότητα σε επιχειρήσεις συνδέονται με εκατομμύρια πελάτες, ανά τον κόσμο, και να πραγματοποιούν γρήγορες και ασφαλείς μετρήσεις σε πραγματικό χρόνο.

Η Simpler

Η Simpler είναι ελληνική startup, η οποία κάνει εφικτή την άμεση αγορά προϊόντων online με ένα μόνο «κλικ». Η Simpler, με έδρα το Λονδίνο και γραφεία στην Αθήνα, δίνει πρακτικά στους καταναλωτές ένα ενιαίο «διαβατήριο αγορών», ώστε κάθε αγορά να γίνεται με ένα «κλικ», σε δευτερόλεπτα.

Η Simpler, που αποτελεί επιχειρηματικό τέκνο ειδικών στο adtech & fintech, κατάφερε να σηκώσει με την έλευση του νέου έτους 1 εκατ. ευρώ από τους επενδυτικούς φορείς VentureFriends και MMC Ventures, καθώς και άγγελους επενδυτές στον χώρο του fintech και του ecommerce.

Η Simpler συνεργάζεται ήδη με 30 ηλεκτρονικά καταστήματα στην Ελλάδα ενώ τώρα λανσάρει το Simpler Checkout για οποιονδήποτε έμπορο στην Ευρώπη.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v