Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Κινέζοι, Ιταλοί και Ελληνες στη νέα μάχη του Θριασίου

Η Cosco, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και το σχήμα Goldair - ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ, καθώς και τεχνικές εταιρείες εμφανίζονται ως υποψήφιοι στο νέο ΣΔΙΤ για την πολυετή διαχείριση του εμπορευματικού σιδηροδρομικού σταθμού στο Θριάσιο.

Κινέζοι, Ιταλοί και Ελληνες στη νέα μάχη του Θριασίου

Η «Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο» (ΘΕΚ), η εταιρεία της ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ και του ομίλου Goldair που ανέλαβε το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο, αλλά και μια κοινοπραξία μεταξύ της Pearl (εταιρεία εμπορευματικών μεταφορών του ομίλου Cosco) και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ φέρονται ως υποψήφιοι στον διαγωνισμό για τη Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) που αφορά στη διαχείριση του Εμπορευματικού Σιδηροδρομικού Σταθμού και Σταθμού Διαλογής (ΕΣΣΣΔΙ).

Στους πιθανούς υποψηφίους περιλαμβάνονται, επίσης, εγχώριοι κατασκευαστικοί όμιλοι αλλά περισσότερα θα γνωρίζουμε την προσεχή Δευτέρα, οπότε εκπνέει η προθεσμία εκδήλωσης ενδιαφέροντος. Ο διαγωνισμός αφορά τη διαχείριση του ΕΣΣΣΔΙ, μιας έκτασης περίπου 1.800 στρεμμάτων, για 25 χρόνια. Ο ανάδοχος στην ουσία θα αναλάβει να ολοκληρώσει/συμπληρώσει τα έργα για τον Εμπορευματικό Σιδηροδρομικό Σταθμό και Σταθμό Διαλογής, τους χώρους εναπόθεσης φορτίων, χώρους τελωνείου και γραφείων, καθώς και πρόσθετους χώρους αποθήκευσης.

Πρόκειται να αναλάβει την προμήθεια και εγκατάσταση των απαραίτητων γερανογεφυρών για τη φορτοεκφόρτωση των συρμών, επένδυση που υπολογίζεται στα 20.000.000-25.000.000 ευρώ. Επίσης, θα αναλάβει να ολοκληρώσει σειρά έργων υποστηρικτικών λειτουργιών όπως τα κτίρια του χώρου μεταφόρτωσης συνδυασμένων μεταφορών, φόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων, μεταφόρτωσης φορτίου βαγονιών, πρατήριο υγρών καυσίμων και την προμήθεια του απαραίτητου μηχανολογικού εξοπλισμού (περονοφόρα κ.ά.).

Το συγκρότημα του Θριασίου απαιτεί πρόσθετες επενδύσεις σε υποδομές και, κυρίως, σε εξοπλισμό, ώστε να καταστεί λειτουργικό, με βάση τη συμφωνία με την Κομισιόν. Η συμφωνία προέβλεπε πως μέχρι τις 31 Μαρτίου θα είχε, μάλιστα, επιλεγεί ο διαχειριστής του ΕΣΣΣΔΙ και πως σε διαφορετική περίπτωση, η Ελλάδα θα έπρεπε να επιστρέψει κοινοτικά κονδύλια περί τα 235.000.000 ευρώ, που είχαν δαπανηθεί για την ανάπτυξη του εμπορευματικού σταθμού.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v