Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Η στρατηγική της Generali μετά το deal με την AXA

Ο οικονομικός διευθυντής της Generali Hellas Ηλίας Ρήγας αναλύει τη στρατηγική που θα ακολουθήσει η εταιρεία. Πώς αποτιμά τη μελλοντική πορεία της αγοράς. Γιατί πιστεύει ότι ο χορός των deals θα διαρκέσει τουλάχιστον τρία χρόνια.

Η στρατηγική της Generali μετά το deal με την AXA

Ο οικονομικός διευθυντής της Generali Hellas Ηλίας Ρήγας μιλά στο Euro2day.gr για την επόμενη μέρα της εταιρείας του μετά το deal με την ΑΧΑ, αλλά και για πολλά άλλα ενδιαφέροντα ζητήματα που «καίνε» την εγχώρια ασφαλιστική αγορά.

Η στρατηγική της Generali μετά το deal δεν θα αλλάξει, καθώς κρίνεται επιτυχημένη, μετά από μια πορεία συνεχούς διεύρυνσης μεριδίων, μακροχρόνιων συνεργασιών και κερδοφόρων αποτελεσμάτων. Απλά, μέσα από την εξαγορά η Generali ενισχύει το δυναμικό της με έμπειρους επαγγελματίες της αγοράς, αποκτά ηγετική παρουσία, επιτυγχάνει οικονομίες κλίμακας, ενισχύει την κεφαλαιακή της διάρθρωση και είναι έτοιμη να στηρίξει νέες πρωτοποριακές πρωτοβουλίες προς όφελος των ασφαλισμένων.

O κ. Ρήγας επίσης μιλά με αισιοδοξία για την πορεία της αγοράς, ενώ σχετικά με τα deals στον κλάδο, αναφέρει χαρακτηριστικά: «Έχει ανοίξει ο χορός των εξαγορών και στην ελληνική αγορά και θα συνεχιστεί τουλάχιστον για την επόμενη τριετία. Αυτό συμβαίνει γιατί υπάρχουν κάποιοι παράγοντες που αναγκάζουν αυτή την περίοδο τις ασφαλιστικές εταιρείες να λάβουν στρατηγικές αποφάσεις για σοβαρότατες επενδύσεις στον τομέα της τεχνολογίας, της φερεγγυότητας και των οικονομικών. Επενδύσεις που θα χρειαστούν χρόνια να αποσβεστούν και προαπαιτούν στρατηγικά, μακροχρόνιο ορίζοντα».

Κύριε Ρήγα, η κίνηση της Generali να εξαγοράσει την AXA στην Ελλάδα, σηματοδοτεί μια κίνηση εμπιστοσύνης προς τις προοπτικές της εγχώριας ασφαλιστικής αγοράς. Σε ποιους παράγοντες βασίζεται αυτή η αισιοδοξία;

Ναι, η κίνηση της Generali να εξαγοράσει την AXA Ασφαλιστική είναι μια κίνηση που σηματοδοτεί όντως την εμπιστοσύνη της στην ελληνική οικονομία και στις προοπτικές της Generali Hellas στη χώρα μας. Ένας βασικός παράγοντας είναι η αναμενόμενη άνοδο των ασφαλιστικών εργασιών στη χώρα μας. Η Ελλάδα έμεινε πίσω με την κρίση. Με την άνοδο της ελληνικής οικονομίας και την πτώση του κόστους του χρήματος υπάρχει μια ευκαιρία επιτάχυνσης της ανάπτυξης. Ήταν εμφανές πριν την έναρξη της πανδημίας και θα συνεχιστεί μετά τη ριζική αντιμετώπισή της, υποβοηθούμενο και από τα σχετικά αναπτυξιακά πακέτα. Όλα τα παραπάνω αναμένεται να επηρεάσουν θετικά των ασφαλιστικό κλάδο η ανάπτυξη του οποίου είναι άρρηκτα συνδεμένη με το γενικότερο οικονομικό περιβάλλον. Ωστόσο η εξαγορά της ΑΧΑ σηματοδοτεί και μια έκφραση εμπιστοσύνης στην πορεία της Generali Hellas και στους ανθρώπους της. Ο όμιλος Generali στο πλαίσιο του στρατηγικού της προγράμματος “Generali 2021” επέλεξε την ενδυνάμωση της παρουσίας του σε χώρες που έχει ηγετική παρουσία. Η Ελλάδα είναι μία από τις χώρες αυτές, καθώς η εταιρεία έχει να παρουσιάσει μία συνεχή οργανική ανάπτυξη επί μια 15ετία που την έφερε στις έξι μεγαλύτερες ασφαλιστικές της χώρας, στηριζόμενη αποκλειστικά στο δίκτυο συνεργαζόμενων ασφαλιστικών διαμεσολαβητών πρακτόρων και μεσιτών. Η εξαγορά της AXA Ασφαλιστικής και η στρατηγική συνεργασία με την Alpha Bank στο τομέα του bancassurance ανοίγει επιπλέον ορίζοντες στην προσπάθεια να σταθούμε δίπλα σε περισσότεροι πελάτες προσφέροντας εξαιρετική εξυπηρέτηση και καινοτόμες ασφαλιστικές υπηρεσίες.

Εκτός από την προαναφερθείσα κίνηση της Generali, αποφασίστηκε ήδη η πώληση της Εθνικής Ασφαλιστικής στο CVC, και πολύ πιθανόν να δούμε και άλλα deals στο ορατό μέλλον. Κατά πόσο και με ποιο τρόπο, αναμένεται ότι οι κινήσεις αυτές θα επηρεάσουν την ασφαλιστική αγορά;

Έχει ανοίξει ο χορός των εξαγορών και στην ελληνική αγορά και θα συνεχιστεί τουλάχιστον για την επόμενη τριετία. Αυτό συμβαίνει γιατί υπάρχουν κάποιοι παράγοντες που αναγκάζουν αυτή την περίοδο τις ασφαλιστικές εταιρείες να λάβουν στρατηγικές αποφάσεις για σοβαρότατες επενδύσεις στον τομέα της τεχνολογίας, της φερεγγυότητας και των οικονομικών. Επενδύσεις που θα χρειαστούν χρόνια να αποσβεστούν και προαπαιτούν στρατηγικά, μακροχρόνιο ορίζοντα. Η εισαγωγή του Διεθνούς Λογιστικού Προτύπου 17 αλλάζει δραστικά όσα γνωρίζαμε για την επιμέτρηση των αποτελεσμάτων των ασφαλιστικών. Αποτελεί μια αλλαγή μεγαλύτερης βαρύτητας από την επιβολή του πλαισίου «Solvency ΙΙ» πριν λίγα χρόνια. Κοιτάζοντας πίσω, η εφαρμογή του Solvency II χρειάστηκε αξιόλογες επενδύσεις και επιπλέον δαπάνες, έφερε νέους ρόλους και αυξημένες ανάγκες συστημάτων και πληροφόρησης και σε δεύτερο βήμα έφερε αλλαγές στις ίδιες τις ασφαλιστικές εργασίες, με μείωση πιστώσεων και στροφή σε προϊόντα που δεν παρέχουν εγγυήσεις. Η εφαρμογή του IFRS17 επιφέρει αρχικά ριζικό μετασχηματισμό στον τρόπο εργασίας των οικονομικών τμημάτων με ανάγκη για τεράστιες επενδύσεις σε συστήματα και σε δεύτερο χρόνο θα φέρει αντίστοιχες αλλαγές σε δομές, προϊόντα και διαδικασίες. Πιο σημαντικές ωστόσο είναι οι επενδύσεις που απαιτούνται στον τομέα της τεχνολογίας, ώστε να μπορούν οι εταιρείες να παραμένουν κοντά στις εξελισσόμενες προσδοκίες των πελατών τους.

Επιτρέψτε μου όμως να διακρίνω τις εξαγορές σε δυο είδη: Σε εξαγορές από επενδυτικά funds και εξαγορές από ασφαλιστικούς ομίλους. Στην πρώτη περίπτωση τα κριτήρια που κυριαρχούν είναι καθαρά επενδυτικά και συνδέονται με τις προοπτικές ικανοποιητικής απόδοσης της επένδυσης σε σχετικά μικρό βάθος χρόνου. Στη δεύτερη περίπτωση αναφερόμαστε σε μακροπρόθεσμου χαρακτήρα επενδύσεις με χαρακτήρα αναπτυξιακό που εισάγουν μια σειρά ποιοτικών χαρακτηριστικών που συνδέονται με τις μακροπρόθεσμες προοπτικές του ασφαλιστικού κλάδου και των υπηρεσιών που αυτός θα προσφέρει στο κοινό.

Με ποιο τρόπο θα επιδιωχθεί η λειτουργική ενοποίηση Generali-ΑΧΑ, έτσι ώστε να δημιουργηθούν συνέργειες και οικονομίες κλίμακας; Τι θα σημάνει αυτό για τους υπάρχοντες και μελλοντικούς πελάτες σας, τα δίκτυα και το προσωπικό των δύο εταιρειών;

Στόχος μας είναι η ενοποίηση Generali-AXA να προχωρήσει με όσο πιο ομαλό τρόπο γίνεται εξασφαλίζοντας την απρόσκοπτη συνέχιση των εργασιών μας, αλλά και τη μεγέθυνση αυτών. Πρόκειται για δύο εταιρείες που πρωταγωνίστησαν στην ελληνική ασφαλιστική αγορά. Ο στόχος της επόμενης μέρας είναι να προχωρήσουμε με την αξιοποίηση όλων των δυνάμεων, στην επίτευξη των στόχων με σεβασμό στους ανθρώπους μας, στους συνεργάτες μας και με έμφαση στην εξυπηρέτηση του πελάτη. Η πελατοκεντρικότητα και η εξυπηρέτηση, με την αξιοποίηση έξυπνων τεχνολογικών εργαλείων και υπηρεσιών που εκτείνονται πέρα από τις παραδοσιακές ασφαλιστικές καλύψεις και προσδίδουν καθημερινή αξία στην ασφάλιση, είναι η βασική αρχή ανάπτυξης της Generali, η οποία επιδιώκει να αποτελεί Lifetime Partners των συνεργατών και των πελατών της. Η νέα εταιρεία, η διευρυμένη Generali Hellas θα εξακολουθήσει να είναι μία φερέγγυα εταιρεία με υψηλές τεχνολογικές δυνατότητες και με ένα πολυκαναλικό δίκτυο εξυπηρέτησης στη διάθεσή των πελατών μας. Από την εξαγορά οι πελάτες των δυο εταιρειών θα επωφεληθούν, καθώς θα μπορούν να απολαύσουν υψηλού επιπέδου υπηρεσίες.

Κατά πόσο αλλάζει η στρατηγική ανάπτυξης της Generali μετά το deal, καθώς πλέον αποκτά ηγετικό μερίδιο και στην ελληνική αγορά;

H Generali δεν αλλάζει τη στρατηγική της. Η επιδίωξή παραμένει να είναι δια βίου εταίρος των πελατών και των συνεργατών της και παράλληλα να αναπτύσσεται κερδοφόρα με ιδιαίτερη εστίαση στην καινοτομία και την τεχνολογία. Μέσω της εξαγοράς ενισχύει το δυναμικό της με έμπειρους επαγγελματίες της αγοράς, αποκτά ηγετική παρουσία, επιτυγχάνει οικονομίες κλίμακας, ενισχύει την κεφαλαιακή της διάρθρωσης και είναι έτοιμη να στηρίξει νέες πρωτοποριακές πρωτοβουλίες προς όφελος των ασφαλισμένων. Η ανάπτυξη θα συνεχίσει να πηγάζει από τα χαρακτηριστικά που, ήδη, μας ξεχωρίζουν στην αγορά. Η πληρότητα των λύσεων στις γενικές ασφαλίσεις και οι καινοτόμες προτάσεις μας στις ασφαλίσεις υγείας ατομικές και ομαδικές θα είναι ο οδηγός. Απρόσκοπτα επίσης θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε την ανάπτυξή μας σε ένα διευρυμένο δίκτυο ασφαλιστικών πρακτόρων και μεσιτών με τη γνωστή ποιότητα υπηρεσιών και τεχνολογικών λύσεων. Η ανάπτυξη θα ενισχυθεί ωστόσο και μέσω των επενδύσεων μας στον τομέα νέων προϊόντων, νέων τεχνολογιών και σαφέστατα από τη συνεργασία μας με την Αlpha Bank μέσω του δικτύου bancassurance, που δίνει τη δυνατότητα να απευθυνθούμε σε ένα ευρύ καταναλωτικό κοινό, παρέχοντας λύσεις ειδικά προσαρμοσμένες στις ανάγκες του.

Πόσο αποδοτικό πιστεύετε πως θα είναι το bancassurance σε μια περίοδο μείωσης του αριθμού των τραπεζικών καταστημάτων και ραγδαίων τεχνολογικών αλλαγών;

Πιστεύουμε πολύ στη συνεργασία με την Αlpha Bank καθώς εντοπίζουμε πως υπάρχει κοινό πεδίο να δουλέψουμε μαζί αντιμετωπίζοντας τις προκλήσεις που θα έρθουν με μια φρέσκια αντίληψη που παραμένει ανθρώπινη και ενισχύεται από τη χρήση της τεχνολογίας. Μελλοντικά δεν θα είναι ο καθοριστικός παράγοντας το πλήθος των καταστημάτων. Και ως πελάτης προτιμώ να έχω την τράπεζα δίπλα μου κάθε στιγμή και όχι αναγκαστικά όταν βρεθώ σε ένα κατάστημα. Το fintech έχει επηρεάσει τις εξελίξεις λίγο νωρίτερα από το Insurtech στην Ελλάδα, ωστόσο εκτιμούμε πως η Generali με τις ψηφιακές της δυνατότητες είναι έτοιμη να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις που θα τεθούν.

Σε κάθε περίπτωση, η ηγετική παρουσία του πιστωτικού ιδρύματος στον τραπεζικό τομέα και το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πελάτες θα καθορίσει το ρυθμό ανάπτυξης των εργασιών. Η Generali αισθάνεται απολύτως ικανοποιημένη που συνεργάζεται με την Αlpha Bank, μία από τις κορυφαίες τράπεζες στην Ελλάδα, η οποία εξυπηρετεί περίπου 3.1 εκ. πελατών στην Ελλάδα μέσω ενός δικτύου 347 καταστημάτων. Σύμφωνα με το στρατηγικό πλάνο, που ανακοίνωσε το Νοέμβριο του 2019, οι εργασίες bancassurance της τράπεζας αποτελούν έναν από τους βασικούς μοχλούς κερδοφορίας της. Η συνεργασία με την Αlpha Bank είναι ευθυγραμμισμένη με την στόχευση της Generali να ενδυναμώσει τις εργασίες της στο κλάδο των γενικών ασφαλίσεων και των ασφαλίσεων υγείας.

Πώς κινήθηκαν πέρυσι οι δραστηριότητες της Generali στη χώρα μας και ποιοι είναι οι φετινοί τους οικονομικοί στόχοι;

Τα αποτελέσματα απεικονίζουν την εξαιρετική προσπάθεια των ανθρώπων και των συνεργατών μας. Παρά τις επιπτώσεις της Covid- 19 και τα μακράς διάρκειας lockdowns, η συνολική παραγωγή ασφαλίστρων της Generali Hellas για το έτος 2020 ανήλθε στα €235,3 εκατ. σημειώνοντας αύξηση κατά 8%, σε σύγκριση με το 2019. Για ακόμα μια χρονιά, η Εταιρεία καταφέρνει να ξεπερνά τους παραγωγικούς της στόχους, διευρύνοντας σταθερά το μερίδιο αγοράς της, το οποίο διαμορφώθηκε για το 2020 σε 6,0%, έναντι 5,3% το 2019. Υπενθυμίζεται ότι η συνολική παραγωγή ασφαλίστρων της ελληνικής αγοράς, σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος (ΕΑΕΕ) σημείωσε το 2019 πτώση -3,7%.

Τα αποτελέσματα μετά από φόρους της Generali Hellas διαμορφώθηκαν σε €5,6 εκατ. για το 2020 έναντι €7,8 εκατ. το 2019, ενώ ο δείκτης φερεγγυότητας SΙΙ διαμορφώθηκε σε 150,0% με τη χρήση της προσαρμογής λόγω μεταβλητότητας και ο δείκτης φερεγγυότητας MCR (MCR ratio) διαμορφώθηκε σε 355,2%. Έντονα ανοδικά κινούνται τα παραγωγικά αποτελέσματα της Generali Hellas και τι πρώτο τρίμηνο του 2021 με την παραγωγή ασφαλίστρων να κινείται αυξημένη κατά 7% σε σύγκρισή με το ίδιο διάστημα πέρυσι.

Η εταιρεία δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην υγιή κερδοφόρα και βιώσιμη ανάπτυξη εντάσσοντας την πράσινη επιχειρηματικότητα στις βασικές στρατηγικές της επιλογές, που είναι σύμφωνες με τις αρχές του Global Compact, μια πρωτοβουλία στην οποία ο Όμιλος Generali συμμετείχε για αρκετά χρόνια και με τη Συνθήκη του Παρισιού για το κλίμα (COP 21), στην οποία η Generali μετέχει από το 2015. Η «πράσινη» στρατηγική περιλαμβάνει πρωτοβουλίες που αφορούν στον τομέα των επενδύσεων και σε διαδικασίες underwriting, που αντιπροσωπεύουν τον πυρήνα των δραστηριοτήτων του Ομίλου. Όσον αφορά τις επενδύσεις, η Generali θα προσανατολιστεί στο εξής στην πράσινη επιχειρηματικότητα, απομακρυνόμενη από δραστηριότητες που ανήκουν στον κλάδο του άνθρακα. Σε επίπεδο underwriting θα αυξήσει το εύρος των προϊόντων με περιβαλλοντική αξία, διατηρώντας το ελάχιστο δυνατό επίπεδο έκθεσης στον τομέα εκμετάλλευσης άνθρακα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v