Πρόγραμμα χρηματοδότησης για τη «Δημιουργική Βιομηχανία»

Ειδικό πρόγραμμα για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας. Ποιοι τομείς είναι επιλέξιμοι. Το ύψος του επενδυτικού σχεδίου και το ποσοστό της επιδότησης.

Πρόγραμμα χρηματοδότησης για τη «Δημιουργική Βιομηχανία»

Στην ενίσχυση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων (υφιστάμενων, νέων και υπό σύσταση) που δραστηριοποιούνται σε τομείς της «δημιουργικής βιομηχανίας» στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας στοχεύει σχετικό πρόγραμμα που θα υλοποιηθεί στη συγκεκριμένη περιφέρεια.

Ο προϋπολογισμός των επενδυτικών σχεδίων που θα ενισχυθούν, θα πρέπει να κυμαίνεται από 25.000 έως 300.000 ευρώ, ενώ το ύψος της επιδότησης καθορίζεται από το είδος της επιλέξιμης δαπάνης και κυμαίνεται στο 60% του επιλέξιμου προϋπολογισμού. Ωστόσο, υπάρχουν και δαπάνες οι οποίες μπορούν να επιδοτηθούν στο 100%.

Το πρόγραμμα στοχεύει στην αύξηση της ανταγωνιστικότητας και της προβολής των επιχειρήσεων και των προϊόντων - υπηρεσιών τους, στη στήριξη των επιχειρήσεων στην προσπάθεια προσαρμογής τους στις νέες διεθνείς αναπτυξιακές απαιτήσεις στον βιοτεχνικό σχεδιασμό, καθώς και στη χρήση νέων τεχνολογιών.

Οι επιχειρήσεις που θα ενισχυθούν, μπορούν να ανήκουν στις εξής ομάδες ενδεικτικά:

1. Δημιουργική βιοτεχνία - βιομηχανία: Επιχειρήσεις που βασίζονται σε αυτό που σήμερα χαρακτηρίζεται ως βιομηχανικό και σχεδιαστικό design και αξιοποίηση στοιχείων πνευματικής ιδιοκτησίας και πολιτιστικής κληρονομιάς π.χ. η αργυροχρυσοχοΐα, το έπιπλο, o σχεδιασμός προϊόντων/ υπηρεσιών/ διεργασιών, η βιομηχανία ένδυσης - υπόδησης και μόδας σε όλα τα επίπεδα της εφοδιαστικής αλυσίδας της (ΚΕΥΔ - ένδυση, υπόδηση, δέρμα, κοσμήματα κ.λπ.).

2. Κλάδος ψυχαγωγίας: Επιχειρήσεις με εξωστρεφή χαρακτήρα ως αποτέλεσμα της αξιοποίησης της πνευματικής ιδιοκτησίας (και υπό προϋποθέσεις πολιτιστικής κληρονομιάς), π.χ. η βιομηχανία θεάματος και οπτικοακουστικών μέσων (visual arts), οι ψηφιακές βιομηχανίες ηλεκτρονικών μέσων ψυχαγωγίας, ψηφιακών παιγνίων (gaming), επαυξημένης πραγματικότητας, κοινωνικών εφαρμογών, τουριστικών - πολιτιστικών εφαρμογών, εξειδικευμένων εκπαιδευτικών υπηρεσιών, η διαφήμιση, η παραγωγή κινηματογραφικών ταινιών κ.ο.κ. που καθορίζουν και το περιεχόμενο των πολιτιστικών βιομηχανιών έντασης τεχνολογίας.

3. Οι κλάδοι των εκδόσεων, τυπογραφίας και της βιβλιοδεσίας, οι οποίοι συνδυάζουν δημιουργικά χαρακτηριστικά και των δύο παραπάνω αναφερόμενων κατηγοριών.

Σε ποιους απευθύνεται

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε:

- Υφιστάμενες Επιχειρήσεις: κάθε μονάδα, ανεξάρτητα από τη νομική της μορφή, που ασκεί οικονομική δραστηριότητα, που έχει συσταθεί πριν την υποβολή της πρότασης και έχει τουλάχιστον δύο κλεισμένες διαχειριστικές χρήσεις.

- Υπό σύσταση και νέες επιχειρήσεις: κάθε μονάδα, ανεξάρτητα από τη νομική της μορφή, που θα ασκεί οικονομική δραστηριότητα ή που δεν έχει κλείσει δύο διαχειριστικές χρήσεις.

Επιλέξιμες κατηγορίες δαπανών

Στο πλαίσιο του προγράμματος, επιλέξιμες προς χρηματοδότηση είναι οι παρακάτω κατηγορίες δαπανών:

1. Κτίρια, εγκαταστάσεις και περιβάλλων χώρος.

2. Μηχανήματα και λοιπός εξοπλισμός.

3. Δαπάνες προσωπικού.

4. Λογισμικά και υπηρεσίες λογισμικού.

5. Προβολή - Προώθηση - Δικτύωση.

6. Δαπάνες προς τρίτους/ Τεχνική και συμβουλευτική υποστήριξη επιχειρήσεων.

7. Λειτουργικές δαπάνες επιχείρησης (μόνο για τις υπό σύσταση).

8. Προμήθεια αναλώσιμων.

9. Δαπάνες σχεδιασμού, ανάπτυξης ή/και πιστοποίησης πρωτότυπου προϊόντος/υπηρεσίας, διασφάλιση ποιότητας.

Η αίτηση χρηματοδότησης (επενδυτική πρόταση) υποβάλλεται ηλεκτρονικά από τους δυνητικούς Δικαιούχους υποχρεωτικά μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος Διαχείρισης Κρατικών Ενισχύσεων (ΠΣΚΕ).

Σταμάτης Ζησίμου s.zisimou@euro2day.gr

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v