Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Στα ραντάρ των επενδυτών οι ελληνικές startups του Fintech

Πόλος έλξης μεγάλων κεφαλαίων που ενισχύονται κάθε χρόνο οι ελληνικές νεοφυείς εταιρίες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο. Οι νέες εμφανίσεις, οι αλλαγές και οι πρωταγωνιστές.

Στα ραντάρ των επενδυτών οι ελληνικές startups του Fintech

Πόλος έλξης επενδυτικών κεφαλαίων έχουν γίνει ελληνικές νεοφυείς (startups) εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο του Fintech (παροχή χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών μέσω της τεχνολογίας).

Γενικότερα, ο κλάδος γίνεται και στην Ελλάδα πόλος έλξης μεγάλων κεφαλαίων, που κάθε χρόνο αυξάνονται σημαντικά. Σύμφωνα με το crunchbase, πέρσι ο κλάδος συγκέντρωσε τον μεγαλύτερο όγκο κεφαλαίων από τα venture capitals, με αποτέλεσμα το ύψος των επενδύσεων να φθάνει το 2021 τα 134 δισ. δολ., σημειώνοντας αύξηση 177% σε ετήσια βάση.

Από αυτές που ξεχώρισαν, ήταν η σουηδική εταιρεία Klarna, πρωτοπόρος του κλάδου «buy now - pay later» με αξία 46 δισ. δολ., αλλά και η Revolut, που σήκωσε πέρσι 800 εκατ. δολ., ανεβάζοντας την κεφαλαιοποίησή της στα 33 δισ. δολ.

• Μια ελληνική Fintech που κέρδισε την εμπιστοσύνη των επενδυτών, είναι η νεοσύστατη Woli, μια τραπεζική εφαρμογή που δίνει τη δυνατότητα σε παιδιά να διαχειριστούν τα χρήματά τους και τις αποταμιεύσεις τους. Ιδρύθηκε από τον Βασίλη Ζούπα και τον Φίλιππο Αντωνόπουλο και απευθύνεται σε οικογένειες με παιδιά ηλικίας 10-18 ετών.

Μέσω αυτής της εφαρμογής ο γονιός δημιουργεί έναν τραπεζικό λογαριασμό τον οποίο συνδέει με τον λογαριασμό του παιδιού του στην εφαρμογή. Έπειτα, αποστέλλεται μια προπληρωμένη κάρτα Mastercard στο όνομα των παιδιών, μέσω της οποίας τα παιδιά μπορούν να διαχειριστούν τα χρήματά τους ελέγχοντας τις αποταμιεύσεις τους. Η εταιρεία σήκωσε 700.000 ευρώ από το βουλγαρικό fund Eleven Ventures, ενώ στον επενδυτικό γύρο συμμετείχαν και «angel investors» όπως ο Βίκτωρ Τροκούδης από τη startup Plum, o Θανάσης Σοφιανός από τη Relevance Digital Agency και ο Hristo Borisov, ιδρυτής και CEΟ της Payhawk, εταιρεία που προσφάτως αναδείχθηκε στο πρώτο unicorn (εταιρεία με κεφαλαιοποίηση άνω του 1 δισ. δολ.) της Βουλγαρίας.

• Η ελληνικού DNA εταιρεία Moonfare είναι ακόμα μία περίπτωση εταιρείας που προσέλκυσε επενδυτές, αντλώντας κεφάλαια ύψους 35 εκατ. δολ. από το λονδρέζικο private equity Vitruvian Partners. Η πλατφόρμα της ελληνικών συμφερόντων Moonfare ιδρύθηκε το 2016 και δίνει τη δυνατότητα σε μικροεπενδυτές να τοποθετήσουν τα κεφάλαιά τους σε ορισμένα από τα μεγαλύτερα private equity παγκοσμίως (KKR, CVC Capital), διαθέτοντας μικρότερα ποσά επένδυσης από αυτά που ζητεί συνήθως η αγορά. Η δε διαδικασία εγγραφής και επένδυσης των χρημάτων γίνεται ψηφιοποιημένα και διαρκεί μόλις 15 λεπτά.

• Η fintech εταιρεία Finloup που λάνσαρε στην ελληνική αγορά μία υπηρεσία όπου οι καταναλωτές αγοράζουν προϊόντα με άτοκες δόσεις, χωρίς να έχουν πιστωτική κάρτα και χωρίς να λαμβάνουν κάποιο δάνειο από την τράπεζα (buy now pay later) στα τέλη του 2021, άντλησε 1 εκατ. ευρώ από το ελληνικό Velocity.Partners, το TECS Capital, την ΕveryPay αλλά και angel investors με σκοπό να αναπτυχθεί και να επεκταθεί στην ελληνική αγορά. H εταιρεία πλέον προσφέρει τη δυνατότητα σε ιδιώτες και επιχειρήσεις να νοικιάσουν smartphone, laptop, tablet, gaming κονσόλες και άλλες συσκευές με ευέλικτο πρόγραμμα leasing.

Μέσω του συγκεκριμένου προγράμματος μπορεί κάποιος να χρησιμοποιεί την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, αφού έχει τη δυνατότητα να επιστρέψει ή να αναβαθμίσει το προϊόν του όποτε θέλει, χωρίς κλειστούς όρους και ρήτρες. Την ίδια ώρα, η finloup παρέχει τη δυνατότητα στους πελάτες της να κάνουν δική τους τη συσκευή που νοικιάζουν, σε λιγότερο από 2 χρόνια. Συγχρόνως, μπορούν να την απολαμβάνουν ξέγνοιαστα, με το πρόγραμμα f-insurance, το οποίο καλύπτει την πρώτη επισκευή σε περίπτωση ζημιάς.

• Η ελληνική fintech εταιρεία WEMETRIX μπήκε στο στόχαστρο του ιταλικού Ομίλου Cerved με την εξαγορά μεριδίου της. Ο όμιλος Cerved ανήκει στον όμιλο ION, που πρόσφατα εκδήλωσε ενδιαφέρον για την εξαγορά του ποσοστού που ελέγχει το ΤΧΣ στην τράπεζα Πειραιώς και παρέχει υπηρεσίες αιχμής στην επιχειρηματική πληροφόρηση, στην πιστοποιημένη πιστοληπτική αξιολόγηση (Certified Credit Ratings) και τις αλγοριθμικές λύσεις για τη διαχείριση πιστώσεων και την επιχειρηματική ανάπτυξη.

Η WEMETRIX έχει μέχρι σήμερα αναπτυχθεί στον κλάδο της χρηματοοικονομικής τεχνολογίας (fintech), παρέχοντας λύσεις customer value management και financial / accounting cocmpliance (IFRS9, IFRS16). Μετά και την συνεργασία με τον ιταλικό όμιλο επεκτείνει το εύρος των προσφερόμενων υπηρεσιών της στον τομέα των πιστοποιημένων βαθμονομήσεων πιστοληπτικής ικανότητας (ratings) και των εξελιγμένων υπηρεσιών επιχειρηματικής πληροφόρησης προκειμένου, όπως σημειώνει σε ανακοίνωσή της η Εταιρεία «να ανταποκριθεί στις διαρκώς αυξανόμενες ανάγκες της Ελληνικής αγοράς για εξατομικευμένους διακανονισμούς, κυρίως στην αγορά ενέργειας αλλά και εν γένει στις συναλλαγές μεταξύ επιχειρήσεων (B2B) και επιχειρήσεων και καταναλωτών (B2C)».

Η εταιρεία έχει αναπτύξει και διαθέτει ήδη τη λύση για πωλήσεις επί πιστώσει χωρίς κάρτα ή δάνειο (Buy Now Pay Later) σε ένα διαρκώς αυξανόμενο αριθμό εμπόρων που έχουν ήδη υιοθετήσει αυτού του είδους τον τρόπο αγορών και πληρωμών καθώς και των κλαδικών λύσεων διαχείρισης πιστωτικών κινδύνων, όπως στον κλάδο της ενέργειας (energy credit bureau).

Η συμμετοχή του ιταλικού ομίλου στην ελληνική fintech εταιρεία διαμορφώνεται στο 40%, ενώ το υπόλοιπο 60% ελέγχει ο διευθύνων σύμβουλος της WEMETRIX Πάνος Μιχαλόπουλος, που είναι εκ των ιδρυτών και μέτοχος της Εταιρείας. Υπενθυμίζεται ότι η WEMETRIX, ανήκε κατά 60% στην Intrasoft, η οποία μεταβίβασε το ποσοστό της.

• H ΕveryPay, μπήκε από το 2020 στο στόχαστρο της Skroutz, του μεγαλύτερου marketplace στην Ελλάδα, όταν εξαγοράς το 25% της ελληνικής FinTech εταιρείας ενώ μέσα στο 2022 εξαγόρασε το υπόλοιπο 75%.

Το πρώτο βήμα της συνεργασίας μεταξύ των δύο εταιρειών είχε ξεκινήσει τον Νοέμβριο του 2020 με την απόκτηση του 25% του μετοχικού κεφαλαίου της EveryPay για να ολοκληρωθεί πλέον και να ανέλθει στο 100%.

Η απόφαση για την επέκταση της επένδυσης στην EveryPay εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο της στρατηγικής της Skroutz που έχει ως κεντρικό πυλώνα την εστίαση στην παροχή καινοτόμων λύσεων πληρωμών, στην ασφάλεια και την αξιοπιστία των online συναλλαγών.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v