Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Coca-Cola: Αποτελέσματα εννεαμήνου 2008

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΕΝΝΙΑΜΗΝΟΥ ΠΟΥ ΕΛΗΞΕ ΣΤΙΣ 26 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2008 (ΔΠΧΠ)

ΚΥΡΙΟΤΕΡΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΝΝΙΑΜΗΝΟΥ

? Όγκος πωλήσεων 1,623 εκατ. κιβώτια, αύξηση 4% έναντι του 2007. Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανήλθαν σε €5,389 εκατ., αύξηση 8% έναντι του 2007.
? Λειτουργικά κέρδη (EBIT) €600 εκατ., μείωση 3% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
? Καθαρά κέρδη €422 εκατ., μείωση 3% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, και κέρδη ανά μετοχή (EPS) €1.16, μείωση 3% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

ΚΥΡΙΟΤΕΡΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ Γ’ ΤΡΙΜΗΝΟΥ

? Όγκος πωλήσεων 610 εκατ. κιβώτια, αύξηση 4% έναντι του 2007. Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανήλθαν σε €2,075 εκατ., αύξηση 9% έναντι του 2007.
? Λειτουργικά κέρδη (EBIT) €286 εκατ., αμετάβλητα σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
? Καθαρά κέρδη €213 εκατ., αμετάβλητα σε σχέση με το προηγούμενο έτος, και κέρδη ανά μετοχή €0.58, μείωση 2% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Ο κος Δώρος Κωνσταντίνου, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola Τρία Έψιλον, δήλωσε:
«Το τρίτο τρίμηνο τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 9%, γεγονός αξιοσημείωτο δεδομένης της ιδιαίτερα δυναμικής αύξησης κατά 15% του προηγουμένου έτους αντίστοιχα . Παρομοίως, η αύξηση των λειτουργικών κερδών (EBIT), ενώ παρουσιάζεται σταθερή σε σύγκριση με το ιδιαίτερα δυναμικό τρίμηνο του προηγουμένου έτους, έχει βελτιωθεί σε σύγκριση με το αμέσως προηγούμενο τρίμηνο, εφόσον επωφεληθήκαμε από την περικοπή εξόδων και την προσαρμογή της τιμολογιακής μας πολιτικής. Η εκτέλεση της εμπορικής μας πολιτικής παραμένει αποτελεσματική σε αυτό το αντίξοο οικονομικό περιβάλλον, με αυξήσεις των μεριδίων αγοράς σε όλες σχεδόν τις χώρες, όπου δραστηριοποιούμαστε.
Η συνεχιζόμενη εστίασή μας στις περικοπές κόστους, παράλληλα με τα θετικά αποτελέσματα από τις πρόσφατες ενέργειες σχετικά με την τιμολογιακή μας πολιτική αναμένεται ότι θα στηρίξουν την επίτευξη των στόχων μας για το πλήρες έτος. Επιπλέον, στο πλαίσιο του επιχειρησιακού μας προγραμματισμού, συνεχίζουμε την αναζήτηση των ευκαιριών μείωσης των εξόδων και βελτίωσης της λειτουργικής μας αποδοτικότητας, ώστε να ανταποκριθούμε στα χαρακτηριστικά του τρέχοντος οικονομικού περιβάλλοντος, με στόχο να ενισχύσουμε ακόμα περισσότερο την κερδοφορία του έτους 2009.
Συνεχίζουμε να διαχειριζόμαστε τις δραστηριότητές μας με μακροπρόθεσμο ορίζοντα. Πιστεύουμε ότι το εύρος της γεωγραφικής μας εξάπλωσης, το χαρτοφυλάκιο προϊόντων μας και οι ικανότητές μας σε επίπεδο πωλήσεων και προώθησης θα επιτρέψουν στην Coca-Cola Τρία Έψιλον να διατηρήσει το προβάδισμά της σε έναν κλάδο, που συνεχίζει να παρουσιάζει θετικές τάσεις».

Λειτουργική Επισκόπηση Ομίλου

Η Coca-Cola Ελληνική Εταιρεία Εμφιαλώσεως Α.Ε. (ή«Coca-Cola Τρία Έψιλον» ή η «Εταιρεία» ή ο «Όμιλος») παρουσίασε μείωση 3% των κερδών ανά μετοχή το πρώτο εννιάμηνο του 2008, σε αντίθεση με την εξαιρετικά μεγάλη αύξηση 18% που είχε παρουσιάσει κατά την αντίστοιχη περίοδο του προηγουμένου έτους. Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις σημείωσαν αύξηση 8% ως προς την αντίστοιχη περίοδο του προηγουμένου έτους, συνεχίζοντας επιτυχώς την ανοδική τάση, που παρατηρήθηκε από το 2007, με την αύξηση του όγκου πωλήσεων στο 17% σε σχέση με το 2006. Αυτό το ισχυρό αποτέλεσμα αντανακλά τόσο τη δυναμική αύξηση του όγκου πωλήσεων εν μέσω ενός εξαιρετικά δυσχερούς επιχειρηματικού περιβάλλοντος, όσο και την επιτυχή εφαρμογή πρόσθετων πρωτοβουλιών διαμόρφωσης της τιμολογιακής πολιτικής. Σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση τα έσοδα ανά κιβώτιο αυξήθηκαν κατά 5% στο τρίτο τρίμηνο, αύξηση μεγαλύτερη από αυτές των προηγούμενων τριμήνων, καθώς εφαρμόσαμε αυξημένες τιμές σε επιλεγμένα δίκτυα πωλήσεων και σε επιλεγμένες συσκευασίες στις περισσότερες χώρες, όπου δραστηριοποιούμαστε. Επιπλέον, η συνεχιζόμενη δυναμική εστίασή μας στην ποιότητα εκτέλεσης προωθητικών ενεργειών στα τελικά σημεία πώλησης μας επέτρεψαν να διατηρήσουμε ή να αυξήσουμε το μερίδιο αγοράς μας στις περισσότερες από τις χώρες, όπου δραστηριοποιούμαστε.

Σημειώνουμε όμως ότι, η αύξηση περίπου 4% του όγκου πωλήσεων το τρίτο τρίμηνο, ήταν μικρότερη από αυτή που σχεδιάσαμε, καθώς οι δυσμενείς καιρικές και οικονομικές συνθήκες σε σημαντικές χώρες επέδρασαν αρνητικά στις καταναλωτικές δαπάνες, με ιδιαίτερη επίπτωση στα δίκτυα διανομής και τα προϊόντα με μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους. Καθώς είχαμε αναβαθμίσει τη λειτουργική υποδομή, ώστε να μπορεί να υποστηρίξει αυξημένες πωλήσεις το 2008, η κάμψη που παρουσίασε ο όγκος πωλήσεων ελάττωσε τη λειτουργική μας αποδοτικότητα. Αυτή η εξέλιξη, παράλληλα με τις συνεχιζόμενες πιέσεις από το κόστος πρώτων υλών, επέδρασε δυσμενώς στα λειτουργικά μας κέρδη στις δύο υπό εξέταση περιόδους. Είναι ενθαρρυντικό ότι κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου επιτύχαμε αύξηση του λειτουργικού κέρδους από μήνα σε μήνα, καθώς εφαρμόσαμε μέτρα τιμολογιακά καθώς και περικοπής κόστους. Έχουμε ακόμα περισσότερες δυνατότητες περικοπής κόστους, που θα εφαρμόσουμε κατά το τέταρτο τρίμηνο, οι οποίες αναμένουμε, σε συνδυασμό με τις πρόσφατες ενέργειες προσαρμογής τιμών, να στηρίξουν την επίτευξη των οικονομικών μας στόχων για το έτος 2008 και να ωφελήσουν τα λειτουργικά κέρδη του 2009.

Ο όγκος πωλήσεων σημείωσε αύξηση περίπου 4.5% το πρώτο εννιάμηνο του 2008, συνεχίζοντας επιτυχώς την ανοδική τάση, που παρατηρήθηκε από το 2007, με την αύξηση του όγκου πωλήσεων στο 14% σε σχέση με το 2006. Επιτύχαμε αύξηση όγκου πωλήσεων σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων και σε όλους τους τομείς δραστηριότητας, καταδεικνύοντας την ελαστικότητα, που μας προσφέρει το καλώς διαφοροποιημένο χαρτοφυλάκιο προϊόντων και η εκτεταμένη γεωγραφική κάλυψη της Coca-Cola Τρία Έψιλον. Ο όγκος πωλήσεων των ανθρακούχων αναψυκτικών σημείωσε αύξηση 3% κατά το πρώτο εννιάμηνο του έτους, αύξηση που στηρίχτηκε στην έντονη προβολή από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και στη δυναμική ενεργοποίηση των δικτύων και σημείων πώλησης στο πλαίσιο των Ολυμπιακών Αγώνων του 2008. Η συνεχιζόμενη επιτυχία της Coke Zero, που σήμερα πωλείται σε 19 από τις χώρες, όπου δραστηριοποιείται η Εταιρεία, παράλληλα με σημαντικές αυξήσεις στις πωλήσεις των εμπορικών σημάτων Fanta και Sprite, συνέβαλαν καθοριστικά στην συνολική αύξηση πωλήσεων κατά 4% στα υψηλής αξίας ανθρακούχα αναψυκτικά κατά το πρώτο εννιάμηνο του έτους. Η διαρκής υποστήριξη από μέσα μαζικής ενημέρωσης, σε συνδυασμό με τις προωθητικές ενέργειες και την επέκταση της διανομής στα σημεία πώλησης, υποστήριξε την αύξηση της ζήτησης των καταναλωτών, με αποτέλεσμα η Coke Zero να παρουσιάζει αυξημένο μερίδιο στο συνολικό όγκο πωλήσεων του εμπορικού σήματος Coke.

Η Coca-Cola Τρία Έψιλον συνέχισε να παρουσιάζει σημαντική αύξηση πωλήσεων στα μη ανθρακούχα προϊόντα και στο εμφιαλωμένο νερό, που σημείωσαν από κοινού αύξηση πωλήσεων κατά 8% το πρώτο εννιάμηνο του 2008. Αυτή η επιτυχία οφείλεται σε δυναμικές αυξήσεις στις κατηγορίες χυμών, τσαγιού, αθλητικών ποτών και ποτών ενέργειας, ωθούμενες από την μεγαλύτερη διείσδυση σε σημεία πώλησης και από τις καινοτομίες. Στη Ρωσία συνεχίζουμε να προσφέρουμε προϊόντα υψηλής αξίας, καθώς παρουσιάσαμε στην αγορά μια νέα ποικιλία χυμών εμπλουτισμένων με φυσικά στοιχεία και βιταμίνες, υπό το εμπορικό σήμα Dobry. Επιπλέον, συνεχίζουμε να αξιοποιούμε τις δυνατότητες του Ομίλου να προσφέρει τις καλύτερες δυνατές μεθόδους καινοτομίας, παρουσιάζοντας στη Ρωσία τη σειρά εμπλουτισμένου νερού BonAqua Viva και στην Ιταλία το σήμα χυμών Amita, μετά την πολυετή επιτυχία του στην Ελλάδα. Συνεχίζουμε να κατακτούμε μεγαλύτερο μερίδιο στη κατηγορία του έτοιμου τσαγιού, επεκτείνοντας τη σειρά τσαγιού Nestea Vitao με φυσικές γεύσεις σε όλες τις χώρες μας. Αυτές οι κινήσεις ενισχύουν το μερίδιο αγοράς και την ηγετική θέση της Coca-Cola Τρία Έψιλον σε αυτή την ταχέως αναπτυσσόμενη κατηγορία υψηλής αξίας σε όλες τις χώρες, όπου δραστηριοποιείται.

Λειτουργική Επισκόπηση ανά Τομέα Δραστηριότητας

Αναπτυγμένες αγορές

Ο όγκος πωλήσεων το πρώτο εννιάμηνο του 2008 ανήλθε σε 533 εκατομμύρια κιβώτια, αυξημένος κατά 1% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Ο όγκος πωλήσεων το τρίτο τρίμηνο του 2008 διαμορφώθηκε στα 193 εκατομμύρια κιβώτια, συνεχίζοντας την ανοδική τάση που παρατηρήθηκε από το 2007, με την αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 8% σε σχέση με το 2006. 

Στην Ελλάδα επετεύχθη χαμηλή μονοψήφια αύξηση του όγκου πωλήσεων τόσο στο τρίτο τρίμηνο όσο και στο εννιάμηνο, στην οποία συνεισέφεραν η μικρή αύξηση, που σημείωσαν τα ανθρακούχα αναψυκτικά και η μεσαίας τάξεως μονοψήφια αύξηση, που σημείωσαν τα μη ανθρακούχα αναψυκτικά και η κατηγορία εμφιαλωμένου νερού.

Στην Ιρλανδία σημειώθηκε το τρίτο τρίμηνο μικρή μονοψήφια μείωση του όγκου πωλήσεων, που αντικατοπτρίζει ένα αντίξοο οικονομικό περιβάλλον επιβαρυμένο μάλιστα από τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες κατά το δεύτερο ήμισυ του τριμήνου. Παρά τις συνεχιζόμενες εμπορικές δυσκολίες, έχουμε διατηρήσει το μερίδιο αγοράς μας στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών, ενώ αυξάνουμε το μερίδιό μας στην κατηγορία των μη ανθρακούχων.

Στην Ιταλία ο όγκος πωλήσεων κατέγραψε μικρής τάξεως μονοψήφια αύξηση και στις δύο υπό εξέταση περιόδους, ωθούμενος από τη δυναμική αύξηση του εμφιαλωμένου νερού, καθώς συνεχίζουμε να επεκτείνουμε τα δίκτυα διανομής μας σε ολόκληρη τη χώρα. Το αντίξοο οικονομικό κλίμα σε συνδυασμό με τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες έχει συμβάλει σε μείωση της κατανάλωσης, ιδιαίτερα στα δίκτυα διανομής και τις συσκευασίες υψηλής αξίας.
? Οι ανεπτυγμένες αγορές συνεισέφεραν €238 εκατ. στα λειτουργικά κέρδη (EBIT) του Ομίλου το πρώτο εννιάμηνο του 2008, 5% λιγότερο σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ενώ το τρίτο τρίμηνο συνέβαλαν €91 εκατ. 8% λιγότερο σε σχέση με το προηγούμενο έτος σε συγκρίσιμη βάση. Η κερδοφορία του πρώτου εννιαμήνου επηρεάστηκε αρνητικά από το αναποτελεσματικό μείγμα δικτύων διανομής και συσκευασιών, καθώς και από το υψηλότερο κόστος πωλήσεων, αποθήκευσης και μεταφοράς, που οφείλετε στη στροφή προς την άμεση λήψη παραγγελιών, στα πλαίσια της πρωτοβουλίας για επενδύσεις στα τελικά σημεία πώλησης.

Αναπτυσσόμενες αγορές

Ο όγκος πωλήσεων το πρώτο εννιάμηνο του 2008 αυξήθηκε κατά 5% συνεχίζοντας την ανοδική τάση που παρατηρήθηκε από το 2007, με την αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 12% σε σχέση με το 2006. Ο όγκος πωλήσεων ανήλθε σε 120 εκατομμύρια κιβώτια το τρίτο τρίμηνο αυξημένος κατά 9% από την αντίστοιχη περίοδο του προηγουμένου έτους, καταγράφοντας σημαντική βελτίωση σε σχέση με το αμέσως προηγούμενο τρίμηνο.

Ο όγκος πωλήσεων των ανθρακούχων αναψυκτικών αυξήθηκε κατά 4% το πρώτο εννιάμηνο, καθώς η σημαντική αύξηση 7% των πωλήσεων, που σημείωσαν τα εμπορικά σήματα υψηλής αξίας αντισταθμίστηκε από τη συνεχιζόμενη αλλά προγραμματισμένη υποχώρηση του εμπορικού σήματος χαμηλής αξίας Lift. Οι κατηγορίες των μη ανθρακούχων αναψυκτικών και του εμφιαλωμένου νερού σημείωσαν υψηλά μονοψήφια ποσοστά αυξήσεων, με ιδιαίτερα σημαντικές αυξήσεις στις κατηγορίες των χυμών, του τσαγιού και των ποτών για αθλητές. 

Η Πολωνία σημείωσε διψήφια αύξηση του όγκου πωλήσεων και στις δύο υπό εξέταση περιόδους με δυναμική αύξηση σε όλες τις κατηγορίες, η οποία συνέβαλε σε αυξήσεις του μεριδίου αγοράς των ανθρακούχων και γενικά των μη αλκοολούχων αναψυκτικών. 

Στο τρίτο τρίμηνο του 2008 στην Ουγγαρία επετεύχθη μεσαίας τάξης μονοψήφια αύξηση των πωλήσεών της, στο οποίο οδήγησαν η επιτυχία της Coke Zero, η δυναμική ενεργοποίηση του εμπορικού σήματος χυμών Cappy Icefruit και το πλεονέκτημα των ευνοϊκών καιρικών συνθηκών προς το τέλος του τριμήνου. Όμως η εμπορική ανάπτυξη στην Ουγγαρία συνεχίζει να είναι δυσχερής, ενώ οι δυσμενείς οικονομικές συνθήκες επηρεάζουν αρνητικά τις καταναλωτικές δαπάνες και συμβάλουν σε μια σταθερή επίδοση του όγκου πωλήσεων το πρώτο εννιάμηνο του έτους. 

Οι αναπτυσσόμενες αγορές συνεισέφεραν €103 εκατ. στα λειτουργικά κέρδη (EBIT) του πρώτου εννιάμηνου του 2008 καταγράφοντας αύξηση 1% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγουμένου έτους και €56 εκατ. το τρίτο τρίμηνο, αύξηση 4% σε σύγκριση με το τρίτο τρίμηνο του προηγουμένου έτους.

Τα λειτουργικά κέρδη του εννιάμηνου επηρεάστηκαν αρνητικά από το αναποτελεσματικό μείγμα δικτύων διανομής και προϊόντων, υψηλότερες δαπάνες προώθησης για την παρουσίαση της Coke Zero καθώς και το υψηλότερο κόστος αποθήκευσης και διανομής, που σχετίζεται με την υλοποίησης των εφαρμογών της πλατφόρμας SAP στην Τσεχία και τη Σλοβακία.

Αναδυόμενες αγορές

Ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 6% το τρίτο τρίμηνο και το εννιάμηνο του 2008, συνεχίζοντας την ανοδική τάση που παρατηρήθηκε από το 2007, με την αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 18% σε σχέση με το 2006 και για τις δύο υπό εξέταση περιόδους. 

Ο όγκος πωλήσεων ανθρακούχων αναψυκτικών παρουσίασε μεσαίας τάξεως μονοψήφια αύξηση κατά τους πρώτους εννέα μήνες, ωθούμενος από την αύξηση των σημάτων υψηλής αξίας, η οποία εν μέρει αντισταθμίστηκε από την προγραμματισμένη υποχώρηση του σήματος χαμηλής αξίας Fruktime στη Ρωσία και στην Ουκρανία, καθώς προσαρμόζουμε την διαχείριση προς όφελος της επικερδούς αύξησης του όγκου πωλήσεων. Τα μη ανθρακούχα αναψυκτικά σημείωσαν διψήφια αύξηση, οφειλόμενη κατά κύριο λόγο στα ισχυρά κέρδη των κατηγοριών χυμών και τσαγιού, ενώ το εμφιαλωμένο νερό κατέγραψε μεσαίας τάξεως μονοψήφια αύξηση.

Η Ουκρανία, η Νιγηρία και η Βουλγαρία σημείωσαν καλύτερες επιδόσεις από τις υπόλοιπες χώρες των αναδυόμενων αγορών, καταγράφοντας διψήφια αύξηση κατά το τρίτο τρίμηνο, ενώ στη Ρουμανία και τη Σερβία οι όγκοι πωλήσεων παρουσίασαν υψηλή μονοψήφια αύξηση. 

Στη Ρωσία, οι όγκοι πωλήσεων μειώθηκαν περίπου κατά 4.5% για το τρίτο τρίμηνο, καθώς οι εξαιρετικά δυσμενείς καιρικές συνθήκες και οι επιπτώσεις του διαρκώς υψηλού πληθωρισμού και της αστάθειας της χρηματοοικονομικής αγοράς έπληξαν την εμπιστοσύνη και τις δαπάνες των καταναλωτών. Παρά το δυσχερές επιχειρηματικό περιβάλλον, συνεχίζουμε να εστιάζουμε το σύστημά μας στις επενδύσεις στα εμπορικά σήματα και στην εκτέλεση ισχυρών ενεργειών προώθησης στα τελικά σημεία πώλησης, με αποτέλεσμα να αυξάνονται τόσο οι όγκοι πωλήσεων, όσο και το μερίδιο αξίας των έτοιμων προς κατανάλωση μη-αλκοολούχων αναψυκτικών στη Ρωσία.

Οι αναδυόμενες αγορές συνεισέφεραν €259 εκατ. στα λειτουργικά κέρδη (ΕΒΙΤ) του Ομίλου κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2008, σημειώνοντας μείωση 2% έναντι του προηγουμένου έτους, και €140 εκατ. για το τρίμηνο, αυξημένα κατά 5% έναντι της αντίστοιχης περιόδου του προηγουμένου έτους σε συγκρίσιμη βάση.

Τα λειτουργικά κέρδη στο συγκεκριμένο τομέα αγορών εμφάνισαν και πάλι αύξηση κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου, με δυναμική τιμολογιακή πολιτική και περικοπές κόστους, υποσκελίζοντας το υψηλότερο κόστος πρώτων υλών και τον αντίκτυπο από ένα αναποτελεσματικό μείγμα δικτύων διανομής και προϊόντων. Για το εννιάμηνο, τα λειτουργικά κέρδη επηρεάστηκαν αρνητικά από το αναποτελεσματικό μείγμα δικτύων διανομής και προϊόντων, το υψηλότερο κόστος πρώτων υλών και διανομής των χυμών Multon στη Ρωσία και το αυξημένο κόστος αποθήκευσης και πωλήσεων.

Προοπτικές για το Πλήρες Έτος 2008

Η λειτουργική απόδοση της Coca-Cola Τρία Έψιλον κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2008 αντανακλά τις αρνητικές επιπτώσεις των αντίξοων καιρικών συνθηκών, των προβληματικών οικονομικών συγκυριών, του αυξανόμενου κόστους πρώτων υλών και μη επαναλαμβανόμενων εξόδων. Αν και βραχυπρόθεσμα το επιχειρηματικό περιβάλλον αποτελεί πρόκληση, εξακολουθούμε να πιστεύουμε ότι η Coca-Cola Τρία Έψιλον διαθέτει ένα εξισορροπημένο χαρτοφυλάκιο χωρών με πρόσβαση σε αγορές υψηλών ρυθμών ανάπτυξης, ένα διαφοροποιημένο και διευρυνόμενο μείγμα προϊόντων και μια εξαιρετική ικανότητα εκτέλεσης προωθητικών ενεργειών, που θα στηρίξουν μακροπρόθεσμα τις προοπτικές της μελλοντικής της ανάπτυξης. Επιπρόσθετα, η ποιότητα της διοίκησης κάθε χώρας και η προηγούμενη εμπειρία υπό δυσμενείς οικονομικές συνθήκες θα βοηθήσει την Εταιρεία να πετύχει σταθερά αποτελέσματα.

Συνεχίζουμε με την υλοποίηση των προγραμματισμένων ενεργειών, με σκοπό να στηρίξουμε την κερδοφορία στο τέταρτο τρίμηνο και, παρότι παραμένουμε επιφυλακτικοί λόγω των συνθηκών που επικρατούν στην αγορά επιβεβαιώνουμε εκ νέου τους οικονομικούς στόχους μας για το πλήρες έτος 2008 ως εξής:

? Αύξηση όγκου πωλήσεων κατά περίπου 4%.
? Λειτουργικά κέρδη προ φόρων και τόκων σταθερά στα επίπεδα του προηγουμένου έτους.
? Κέρδη ανά μετοχή σταθερά στα επίπεδα του προηγουμένου έτους.

Αναμένουμε ότι οι καθαρές κεφαλαιουχικές δαπάνες θα ανέλθουν σε περίπου €600 εκατ. το 2008, συμπεριλαμβανομένης και της επένδυσης στην κατασκευή μιας ενιαίας πλατφόρμας SAP, η οποία αναμένεται να μας βοηθήσει να αναπτύξουμε περαιτέρω τις δυνατότητες πώλησης και να βελτιώσουμε το επίπεδο εξυπηρέτησης των πελατών μας. Πιστεύουμε ότι θα επιτύχουμε απόδοση επενδεδυμένων κεφαλαίων (ROIC) 11.5% το 2008.

Καθαρά έσοδα από πωλήσεις

Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 8% τους πρώτους εννέα μήνες και 9% κατά το τρίτο τρίμηνο έναντι των αντίστοιχων περιόδων του 2007. Σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση, τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο του Ομίλου αυξήθηκαν κατά περίπου 4% το εννιάμηνο του 2008, έναντι του 2007, και περίπου 5% κατά το τρίτο τρίμηνο. Όσον αφορά στους επιμέρους τομείς δραστηριότητας, για το εννιάμηνο του 2008, τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο, σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση, αυξήθηκαν περίπου κατά 9% στις αναδυόμενες αγορές, και 1% και 2% αντίστοιχα στα τμήματα αναπτυγμένων και αναπτυσσόμενων αγορών σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Κόστος πωληθέντων

Το κόστος πωληθέντων προϊόντων αυξήθηκε κατά 9% το εννιάμηνο και κατά 11% το τρίτο τρίμηνο του 2008 σε σύγκριση με τις αντίστοιχες περιόδους του προηγουμένου έτους. Το κόστος πωληθέντων προϊόντων ανά κιβώτιο αυξήθηκε κατά 4,2% το εννιάμηνο του 2008 έναντι του προηγουμένου έτους, ως αποτέλεσμα των συνεχιζόμενων πιέσεων από το κόστος των πρώτων υλών και κυρίως της PET ρητίνης.

Μεικτό κέρδος

Τους πρώτους εννέα μήνες του 2008, το περιθώριο μεικτού κέρδους μειώθηκε από 41.4% το προηγούμενο έτος σε 40.8%. Το τρίτο τρίμηνο, το περιθώριο μεικτού κέρδους μειώθηκε από 42.5% το 2007 σε 41.3%. Οι μειώσεις στο περιθώριο μεικτού κέρδους οφείλονται κυρίως στις αυξήσεις του κόστους πρώτων υλών.

Λειτουργικά έξοδα

Τα συνολικά λειτουργικά έξοδα αυξήθηκαν κατά 10% κατά το εννιάμηνο του 2008 και κατά 9% κατά το τρίτο τρίμηνο, σε σύγκριση με τις αντίστοιχες περιόδους του 2007. Η αύξηση στα λειτουργικά έξοδα οφείλεται στο αυξημένο κόστος αποθήκευσης και διανομής, κυρίως λόγω των υψηλότερων τιμών καυσίμων.

Λειτουργικά κέρδη (EBIT)

Τα λειτουργικά κέρδη προ φόρων και τόκων μειώθηκαν κατά 3% τους πρώτους εννέα μήνες του έτους από €616 εκατ. το προηγούμενο έτος στα €600 εκατ. και παρέμειναν σχετικά σταθερά κατά το τρίτο τρίμηνο, στα €286 εκατ. έναντι €285 εκατ. το 2007. Παρά τις πρωτοβουλίες τιμολογιακής πολιτικής και την αύξηση του όγκου πωλήσεων σε πολλές αγορές, οι πιέσεις από το κόστος πρώτων υλών και τα λειτουργικά έξοδα είχαν ως αποτέλεσμα χαμηλότερα περιθώρια λειτουργικού κέρδους κατά 119 μονάδες βάσης, σε σύγκριση με τους πρώτους εννέα μήνες του προηγουμένου έτους.

Φόροι

Ο πραγματικός φορολογικός συντελεστής της Coca-Cola Τρία Έψιλον για το εννιάμηνο του 2008 ήταν περίπου 17% έναντι 20% κατά την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους. Ο πραγματικός φορολογικός συντελεστής της Εταιρείας μεταβάλλεται ανά τρίμηνο ανάλογα με το συνδυασμό φορολογουμένων κερδών και εκπιπτόμενων δαπανών στις διαφορετικές περιοχές δραστηριοποίησής μας. Αναμένουμε πραγματικό φορολογικό συντελεστή για το πλήρες έτος 2008 της τάξης του 18%.

Καθαρά κέρδη

Τα καθαρά κέρδη για το εννιάμηνο του 2008 ελαττώθηκαν κατά 3%, από €435 εκατ. το 2007 σε €422 εκατ., ενώ για το τρίτο τρίμηνο ήταν στα €213 εκατ., στα ίδια επίπεδα με το 2007.

Ταμειακές ροές

Οι ταμειακές εισροές από λειτουργικές δραστηριότητες μειώθηκαν κατά €23 εκατ., από €751 εκατ. κατά το εννιάμηνο του 2007 σε €728 εκατ. το 2008. Συνυπολογιζομένης της επίδρασης των καθαρών κεφαλαιουχικών δαπανών, οι λειτουργικές ταμειακές εισροές ανήλθαν σε €269 εκατ. κατά το εννιάμηνο του 2008, έναντι €399 εκατ. κατά την αντίστοιχη περίοδο του προηγουμένου έτους.

Κεφαλαιουχικές Δαπάνες

Οι κεφαλαιουχικές δαπάνες της Coca-Cola Τρία Έψιλον, συνυπολογιζομένων των εσόδων από την διάθεση στοιχείων πάγιου ενεργητικού και περιλαμβανομένων των αποπληρωμών κεφαλαίου χρηματοδοτικών μισθώσεων ανήλθαν σε €459 εκατ. το εννιάμηνο του 2008 σε σύγκριση με το ποσό των €352 εκατ. για το 2007.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο