Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ανεβαίνει ο… υδράργυρος για Νηρέα-Σελόντα

Περισσότεροι από 30 οι αρχικώς ενδιαφερόμενοι. Το υψηλό ενδιαφέρον και πως εξηγείται. Το καλό κλίμα για τη χώρα, το ορατό μέγεθος των δύο ομίλων διεθνώς και το «νοικοκύρεμα» στα μεγέθη. Το Σεπτέμβριο η υποβολή μη δεσμευτικών προσφορών.

Ανεβαίνει ο… υδράργυρος για Νηρέα-Σελόντα

Σε συνθήκες… καύσωνα παραπέμπει η εκδήλωση αρχικού ενδιαφέροντος για την πώληση των Νηρεύς και Σελόντα, καθώς ο αριθμός όσων συμμετάσχουν στο διαγωνισμό, υπογράφοντας σύμβαση εμπιστευτικότητας, ενδέχεται να ξεπεράσει τους 30.

Η διαγωνιστική διαδικασία για την πώληση του 82,11% της Σελόντα και του 75,9% της Νηρεύς από τις Πειραιώς, Eurobank, Alpha Bank και Εθνική Τράπεζα άνοιξε τυπικά στις 14 Ιουλίου, όταν εστάλη στους ενδιαφερόμενους επενδυτές το 10σέλιδο ενημερωτικό σημείωμα (teaser) με τη συνοπτική παρουσίαση των δύο ομίλων.

Ένα μήνα μετά, ολοκληρώνεται η διαδικασία υπογραφής σύμβασης εμπιστευτικότητας (Non Disclosure Agreement – NDA). Σύμφωνα με πληροφορίες, ο αριθμός αυτών, που θα συμμετάσχουν στην πρώτη φάση του διαγωνισμού, θα ξεπεράσει τους 30, ενδεικτικό του υψηλού ενδιαφέροντος για την απόκτηση των δύο εταιρειών.

Μεταξύ των ενδιαφερομένων συμπεριλαμβάνονται αρκετοί στρατηγικοί αγοραστές (σ.σ εταιρείες του κλάδου) καθώς και τα περισσότερα από τα μεγάλα private equity funds, που παρακολουθούν τις εξελίξεις στη χώρα. Είναι πιθανόν ότι στην πορεία του διαγωνισμού θα προκύψουν κοινοπραξίες μεταξύ στρατηγικών αγοραστών και funds, με αποτέλεσμα να συγκροτηθούν λιγότερα, αλλά περισσότερο ισχυρά σχήματα.

Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας υπογραφής συμβάσεων εμπιστευτικότητας, ανοίγει το Virtual Data Room με την παροχή των πρώτων οικονομικών στοιχείων. Το αρχικό χρονοδιάγραμμα προβλέπει κατάθεση μη δεσμευτικών προσφορών εντός του Σεπτεμβρίου, είναι, όμως, πιθανόν να υπάρξουν αλλαγές. Στόχος παραμένει, πάντως, να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός ως το τέλος του 2017 ή το αργότερο στις αρχές του 2018.

Με δεδομένο ότι πρόκειται για δύο από τους μεγαλύτερους παραγωγούς, διεθνώς, σε τσιπούρα, των οποίων η αναδιάρθρωση δεν έχει ολοκληρωθεί, το υψηλό ενδιαφέρον για συμμετοχή στο διαγωνισμό δεν αποτελεί έκπληξη.

Άλλωστε μετά την ολοκλήρωση της β' αξιολόγησης το κλίμα για τη χώρα έχει βελτιωθεί, και αν αυτό δεν αλλάξει, το ισχυρό ενδιαφέρον θα αποτυπωθεί και στην κατάθεση δεσμευτικών προσφορών εκτιμούν παράγοντες της αγοράς που παρακολουθούν εκ του σύνεγγυς τη διαδικασία.

Σε περιβάλλον ιδιαίτερα αυξημένης ρευστότητας και απαιτητικών αποτιμήσεων, η πώληση των δύο εταιρειών συνδυάζει ορατό μέγεθος και ικανοποιητικά θεμελιώδη στοιχεία, μετά το νοικοκύρεμα των δύο εταιρειών το 2016 .

Ο όμιλος Νηρέα έκλεισε το 2016 με πωλήσεις 197,8 εκατ. ευρώ (+6,7%), EBITDA προ της αποτίμησης των βιολογικών αποθεμάτων 27,3 εκατ. ευρώ (+22,4%) και καθαρά κέρδη 10,9 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για επιδόσεις (τζίρος και EBITDA) ρεκόρ στην πολύχρονη ιστορία του ομίλου.

Και αν η Νηρεύς ήταν ένα σχετικά … στρωμένο μαγαζί, όταν πέρασε υπό τον έλεγχο των τραπεζών, η περίπτωση της Σελόντα είναι ακόμη πιο χαρακτηριστική καθώς αφενός οι αλλαγές στο management team ήταν σαρωτικές (νέος CEO o Μιχ. Παναγής), αφετέρου απορρόφησε πέρσι και τα στοιχεία ενεργητικού και μέρους του παθητικού της «Δίας».

Παρά το γεγονός ότι έπαψε να ενοποιεί πλήρως την εταιρεία Περσεύς (σ.σ. την αποτίμησε το 2016 με τη μέθοδο της καθαρής θέσης), ο τζίρος της Σελόντα ανήλθε στα 168 εκατ. (+13%), τα EBITDA προ αποτίμησης βιολογικών αποθεμάτων στα 15 εκατ., τα EBITDA, μετά την επιμέτρηση των βιολογικών αποθεμάτων, στα 19,38 εκατ ευρώ (+67%) και τα καθαρά κέρδη στα 2,4 εκατ. ευρώ (+121%).

Αν, μάλιστα, ήλεγχε το 100% της Περσεύς, ήταν, δηλαδή, ένας καθετοποιημένος όμιλος όπως η Νηρεύς, τα EBITDA θα ήταν ενισχυμένα κατά 3,7 εκατ. ευρώ.

Το γεγονός ότι αμφότεροι οι όμιλοι εμφάνισαν βελτίωση της λειτουργικής κερδοφορίας, σε μια χρονιά που «σημαδεύτηκε» από τη σημαντική μείωση της τιμής στην τσιπούρα (σ.σ. λόγω όξυνσης του ανταγωνισμού από τις τουρκικές εταιρείες) και την πενιχρή δυνατότητα αύξησης του δανεισμού για επενδύσεις, δείχνει και το μέγεθος του «νοικοκυρέματος».

Οι δύο όμιλοι επανατοποθετήθηκαν σε ξένες αγορές με αποτέλεσμα να αυξήσουν τις εξαγωγές τους τόσο σε όγκο, όσο και σε αξία, μείωσαν τα κόστη παραγωγής (σ.σ ως 8%) και συσκευασίας (σ.σ ως 11%) καθώς και τα έξοδα διοίκησης, ενώ έτρεξαν καμπάνιες που ενίσχυσαν τις πωλήσεις συσκευασμένων προϊόντων στην εσωτερική αγορά.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v